onsdag 2 augusti 2017

Kristallsjuka också. Och höstkaos. Men kolla blommorna i slutet.

Det blev väl lite för mycket nu kan jag tycka. Vaknade med lägesyrsel igår och idag och hade en släng av det redan i februari. Kristaller i örat alltså. Helt nytt för mig.

Testade att göra lite vridningar på förmiddagen men det blev värre. Det snurrade så hårt att det gjorde ont och blev ett enormt tryck i huvudet, och vara nära att kräkas. Fy vad obehagligt. Och sen dess är jag ostadig och gungig.
Snälla bara gå över av dig själv tack!

Jag har ju dessutom svårare astma än på många år. Och så detta med tarmarna då. Men värken har avtagit lite sen vi införde skonsammare kost. Det sammanfaller i alla fall.

Är faktiskt rätt orolig inför koloskopin, inte själva undersökningen kanske, är inte rädd för sånt, men fastan innan. Och laxerandet. Jag är ju så svag och blir ju inte direkt piggare av att framkalla diarré och inte kunna äta. Om jag inte äter med tre timmars mellanrum blir jag dålig. Och om det blir smärtsamt med själva undersökningen så tål jag varken morfin eller lugnande. Så det får helt enkelt inte göra ont bestämmer jag nu.

Och när jag ändå håller på. Hösten och vintern kommer bli rätt tuff och omtumlande på grund av omständigheter vi inte kan styra. Fick reda på det för några veckor sen och det var lite som att dra undan en matta under fötterna. 

Nu är det bön om hjälp att klara av att hålla ut som gäller, jag vet faktiskt inte annars hur vi ska orka. Men böner har hjälpt förut. Så vi fortsätter med det och inkluderar alla vi kan komma på som också kämpar med att hålla ut!

Blommor från balkongen är en fin utsikt just nu, även om den snurrar:





4 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!