fredag 14 juli 2017

Bjørnar har inte sett sin spegelbild på över 10 år

Bjørnar har svår och allvarlig ME och har legat i ett mörkt och tyst rum i över 11 år:


Här kommer delar av ett inlägg från Facebook som Bjørnars lillebror Frode skrev i december 2016:

"Mange lurer på hvordan det går med han, så her kommer det en oppdatering: Det er bedring og spore, hvor det tydeligste tegnet på det er at han prater mer enn tidligere. Jeg har faktisk vært så heldig og få snakket med han flere ganger i uken i flere uker på rad i år!

For en tid tilbake snakket han og jeg om at mange ting hadde forandret seg de ti årene han hadde ligget på rommet. Jeg fortalte om Facebook og YouTube og hvor mange muligheter som fantes. Om smarttelefoner og iPader. Om stemmegjennkjenning og droner. Med latter og forundring fortalte han om hvordan han gledet seg til å se det selv. Til slutt sa jeg at jeg også hadde forandret meg en del siden han så meg sist. Da ble han stille og sa betenkt "Hmmm. Har du?". Jeg svarte forsiktig at jeg hadde gått fra en ung mann til en voksen mann. Så var han stille en stund før han visket enda mer betenkt: Jeg har ikke sett mitt eget speilbilde i trettiårene... 

Min kjære bror er et lys for alle som får kjenne han og hans varme, ro, gavmildhet, uselviskhet, humor, nestekjærlighet og tro. Er du nedfor og snakker med han så løfter han deg opp! Er du redd for fremtiden så sier han med den største ro "Det går nok bra, skal du se!". Da settes livet i perspektiv ganske fort. Han er en ekte helt fordi han fortsatt er positiv, morsom og optimistisk, og en megahelt fordi han gir det meste han har å gi for å hjelpe, opplyse, glede og oppmuntre.

Mange av drømmene hans har forvitret de siste årene, men når en gammel drøm dør kommer det alltid en ny en. En drømmer som ser lyst på fremtiden når det meste er mørkt fortjener å få drømmene sine oppfylt, eller hva? Nettopp derfor og fordi jeg vet mange av dere vil være med å oppfylle drømmene hans har jeg opprettet en drømmekonto merket 40 år: 9801 43 78871

Alle pengene som kommer inn vil stå og godgjøre seg til han er bra nok til å realisere drømmene!"

Dokumentären "Sykt mørkt" som handlar om ME och som bland att berättar om Bjørnar kan ses i vissa delar av Sverige fram till 31 juli:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!