Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 15 maj 2017

Mina små monster

Jag trodde aldrig jag skulle börja odla tulpaner. Tulpaner är vackra i vas, men då får dom allt va lite speciella. Förr förknippade jag mest tulpaner med vykort från Holland på 70-talet, stora gula och röda fält med perfekta rader av tulpaner och klarblå himmel. Eller rondeller med tulpaner i en och samma färg i olika symmetriska mönster. Urtråkigt.

Men nu så. Nu är jag plötsligt helt besatt och går ut på balkongen en liten stund varje dag och tittar på mina små monster som börjar växa upp och öppna sina 'käftar'. Dom är mina husdjur, små ödlor som jag petar på lite försiktigt, klappar och säger "aww" till.

Tulpan i kruka på liten balkong är ju perfekt. Då ser man verkligen detaljerna och färgskiftningarna. Den här heter 'Couleur Cardinale' och är så mycket vackrare än jag kunde ana när jag beställde i höstas. 

Det här gör jag om till nästa vår helt klart.





4 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!