Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 17 maj 2017

Jag tänker släppa skammen och börja ta plats!

Igår bloggade jag om mina tankar kring kroppens förändring och hur tufft det är när jag är för sjuk för att kunna använda kroppen som förr. Jag har varit kroppsaktivist i många år nu men det kom en ny utmaning i mitt tänk när jag blev försämrad i sjukdomen och mestadels sängbunden. Det finns så mycket skam förknippat med att vara sjuk och att inte passa in i normen vare sig det gäller vikt, utseende, ålder eller funktion.

Nu tar jag tag i den biten också, jobbar på att lämna skammen bakom mig när det gäller min kropps begränsningar! Till min hjälp har jag den grymma låten Leave My Shame av Stina Wollter och Micke Olsson, en riktig kampsång! Den kommer på Spotify på fredag och jag har bara hört ett kort klipp av den som Stina lagt ut på sin Instagram, men den går redan på repeat i mitt huvud. Idag släppte hon även texten, och hjälp vad den satte sig ännu mer. Jag som redan är en bit påväg i mitt tänk blev ändå golvad och fångad av texten som om jag plötsligt förstår allt! Som ett uppvaknande. Wow. Musik och text i kombo berör som inget annat!

Nu ni, nu tar jag plats som en röd ballong!🎈

"Im gonna leave my shame 
in my mothers grave
Im gonna leave it there 
so I can be saved
Im gonna save my self at my mothers grave
I will cry and then go on

Im gonna love myself 
And thats big enough
Im gonna make revenge 
Without playin rough
If the best revenge is a happy life
Im gonna claim my share right now

Im gonna put myself 
In the biggest room
Im gonna fill it up
Like a red baloon
If theres a life for me without shame and fear
Im wanna live it from now on

Im gonna sit alone 
on a mountain top
Im gonna look around 
at all I´ve got
It will strike me hard cause-it is a lot
I will rise and then go down

Im gonna let me shine
Like I never shone
gonna throw my leash
Like I throw a stone
If theres a path for me that I never walked
Im gonna find it where it falls.

Im gonna leave my shame 
in my mothers grave
Im gonna leave it there 
so I can be saved
Im gonna save my self at my mothers grave
I will cry and then go on"

Ett stort tack till Stina för att jag fick publicera texten här! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!