Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 1 februari 2017

Hur länge hade ni stått ut?

Här listar jag nu mina biverkningar senaste 10 dagarna, det var visst fler än 21 stycken som jag skrev i förra inlägget. Några av dom hade jag sen innan, dom ingår i min kroniska symptombild, men dom blev 10 gånger värre. Frossa har jag när jag överansträngt mig rejält, det varar i några timmar. Men nu var frossa det mest plågsamma och mest kontinuerliga under dessa dagar. Frossa med hetta på huden från huvud ner till fötter.

Jag undrar hur många som skulle rusa till akuten bara av dom tre första? En del tror jag. Det ska mycket till innan jag åker in. En del av dessa symtom är ju min vardag från och till (har skrivit "ME" vid dom symptomen), och när det är rätt stabilt, när jag kanske bara har två-tre symptom samtidigt, kan det till och med kännas som en bättre dag om jag jämför.

Men dessa hade jag kontinuerligt och överlappande i 10 dagar alla vakna timmar:

1 på 10

Huvudvärk
Diarré
Illamående

1 på 100

Dyspepsi (symptom som vid magkatarr, magsår, diafragmabråck) 
Dålig aptit
Känna sig spänd 
Koncentrationssvårigheter (ME)
Dimsyn
Hjärtklappning (ME)
Trötthet 
Sömnighet 
Värmevallningar
Klåda (ME)
Muntorrhet
Frossa

1 på 1000

Sjukdomskänsla (ME)
Känna sig avskärmad från sig själv
Muskelryckningar 
Andfåddhet
Sväljningssvårigheter
Kallsvettning
Känna sig kall eller varm

1 på 10000

Ont i matstrupen
Känslighet för UV-ljus

Övrigt:
Muskelsmärta
Förvirring
Svaghet (ME)
Tinnitus

Nu har en del klingat av men jag är långt ifrån mitt 'vanliga'. Värst just nu är "sömnighet", jag domnar bort i nån slags dvala som är väldigt otäck. Jag kan knappt vakna på morgonen och när jag väl lyckats få i mig frukost så försvinner jag bort igen. 

Det får jättegärna bli bättre så fort som möjligt kan jag tycka. 

2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!