Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 13 januari 2017

Jag saknar min man ikväll!

Vi ligger i varsitt rum och kan inte prata mer än om det allra nödvändigaste. Och om vi behöver planera något viktigt så är det sms som gäller.

En hel vecka har ägnats åt att reda ut hemtjänstens misstag och slarv, sammanställa och maila ansvariga chefer.

Mental ansträngning som jag hade velat ha till att se på tv med min man ikväll. 

Jag är så överansträngd och utmattad att jag nu tappat aptiten. Ljudkänsligheten har slagit till rejält igen och det är ren tortyr. Alla ljud är förstärkta och vibrerar dessutom i hela huvudet.

Hemtjänsten måste funka nu. Nästa vecka har jag ett tufft vårdbesök, en undersökning som kommer att vara smärtsam.

Veckan därpå kommer arbetsterapeuten äntligen hit med två nya hjälpmedel. Jag hoppas dom funkar och avlastar fysiskt.
Men besöket kommer att ta på krafterna, även om vi försöker prata så lite som möjligt så måste vi prova ut så hjälpmedlen fungerar.

Sen kommer hantverkare att avlösa varandra under flera veckors tid för att renovera delar av köket efter mögel- och fuktskadan. Mer ljud, lukter och kemikalier som kommer att belasta mig ytterligare. 

Det kommer bli ett minst lika tufft år som förra, lika bra att vara beredd. Så blir jag inte besviken.

Klart jag inte ger upp hoppet på att få må bättre, men just nu vågar jag bara hoppas på att mitt mående åtminstone inte blir ännu sämre. 
Och detsamma gäller min man. 

Ni vet väl förresten att hasseln blommar i vissa delar av landet, bland annat här på västkusten och att pollensäsongen därmed är igång? I januari. Jag vill ha kyla och snö istället! Fram till april tack! 




2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!