Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 14 december 2016

Yes!! Jag får hem en UV-lampa!

Det ringde en sköterska idag och sa att det finns en lånelampa till mig nu så jag kan behandla mina eksem med UV-ljus! Utan att behöva granskas av "ställ-dig-upp"-läkaren. Gå i fängelse utan att passera gå, fast tvärtom!

Jag behövde en sån god nyhet! Hon var dessutom väldigt omtänksam och undrade om jag kunde få hjälp med att få hem den med tanke på att jag är så sjuk. 
Hon fattade! Och vi har en plan som jag hoppas ska funka. Strategier, strategier och åter strategier.

Och så fick jag brev från arbetsterapeuten som börjat beta av vår behovslista. Hon har ett ryggstöd för säng jag ska få prova och så har hon hittat en duschpall som är vridbar, precis vad jag letat efter! Hoppas bli beviljad den, den ingår inte i ordinarie sortiment så vi får specialsöka.

I övrigt har vi fixat lägre nattduksbord efter hennes rekommendation och en vän till oss skruvade ihop en rullvagn som gör att jag inte behöver krypa runt på golvet för att nå grejer runt sängen. Att slippa sträcka sig åt alla möjliga håll sparar enormt mycket energi som kan användas till viktigare och roligare saker.

Nattduksbord med avsågade ben (vi har förvarnat ordinarie hemtjänst som kommer en gång i veckan och städar och bl annat torkar av just nattduksbordet. Så hon slipper Amelie från Montmartre-fenomenet), och rullvagnen:



I vagnen ser ni ett hårt ihoprullat överkast, arbetsterapeuten tipsade om det för att ha som stöd under knäna när jag ligger ner.

Ser ni stjärnorna högst upp? Det är självhäftande guldstjärnor på rulle som alla borde ha som hjälpmedel. Berika själen osv. Lagehaus har sånt.



Min man kom hem med rosor härom dagen, guldstjärna i kanten på sånt! Kanske en i pannan varje gång han står ut? Hela tiden.



Sol idag igen:



Jag är så nöjd med mitt på flit missfärgade kuddfodral i sammet! Jag skulle tvätta vår rosa puff som varit i bilen och den tål inte tvätt egentligen och färgar av sig kopiöst mycket. Bra tänkte jag för jag var trött på den blekturkosa färgen på sammetsfodralet och hoppades på lite ljunglila. Och det blev ljunglila! Eller blåbär-i-mjölk för att vara modern.

Vilket positivt inlägg det blev om man jämför med innan, men låt er inte luras, jag är besviken på hemtjänsten ändå, så det så! Och vår biståndshandläggare svarade fortare än hemtjänsten och ligger på för att dom ska ordna upp saker snabbt. Hoppas hoppas hoppas.

2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!