fredag 16 december 2016

Att jag ens orkar andas

Jag är nog lite hjälpt av nya medicinen, för med så mycket överbelastning vi har nu så skulle jag i vanliga fall ligga i dvala.
Igår grät jag hejdlöst på kvällen och kunde inte röra mig. Jag imploderade liksom. 
Men sov äntligen okej igen efter några plågsamma nätter i rad.

Just nu är ordinarie hemtjänstpersonal här och städar och det är så himla skönt. Tyst och lugn och vet vad han ska göra. Hade med sig nyckel också så vi slapp porttelefonöppning.

Inga besked om nästa veckas hemtjänst men jag har mailat väldigt detaljerat hur det måste fungera och att vi bara blir sjukare om dom inte tar hänsyn till våra funktions- och rörelsehinder.

Inget nytt alls från bostadsbolaget angående mögelskada. Trots att vi sagt att vår hälsa påverkas negativt av mögelexponeringen. Vår läkare har tagit detta på stort allvar och har ju tagit prover på min man som visar på vissa förändringar. Han är kallad för mer prover eftersom det bland annat lutar åt B12-brist. Det förvånar mig inte alls och förhoppningsvis kan han medicineras för det.
Jag lider så av att se honom så försämrad och önskar bara att han återhämtar sig snart. Jag orkar inte tänka i banorna permanent försämring, men med ME måste man ha med det i beräkningar ingen.

Snälla hemtjänst, hjälp oss så vi blir avlastade och klarar oss igenom denna period! Och snälla bostadsbolag, gör ert yttersta för att vår boendemiljö inte ska fortsätta att göra oss sjuka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!