onsdag 21 september 2016

Tänk att både jag och dahlian tog oss igenom den tuffa sommaren

Det var lite pirrigt att plantera knölar och frön där i början på maj. Hur gör man? Hur kommer det se ut? När kommer det upp något? För mycket vatten eller för lite vatten? Rätt jord?

Men så spännande det har varit! En dag i taget, några millimeters växande i taget.
Det är mycket tack vare dom jag stått ut mitt i nedstämdhetens avgrund.

Såhär såg dahlian ut när den äntligen sköt upp:

Yes, jag planterade den rätt! Men skulle den hålla och sen blomma? 

Jorå!



Färgskiftningarna! Formerna!
Jag vill ha en hel åker med dahlior!

Det känns så mysigt att ha gjort denna resa från knöl till blomma! Jag vill ju såklart redan planera för nästa vår, och japp, några dahliaknölar till blir det allt. Hoppas dessutom kunna vinterförvara dom jag redan har.

Och på posten väntar ett paket med vårlökar och vårknölar! Vad det blir får ni se när jag fått hem paketet! 

1 kommentar:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!