Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

måndag 19 september 2016

Tacksamhet på en måndag

Vet ni, jag är tacksam över att jag ens kan känna tacksamhet!

Så mörkt det varit. Eller mer avstängt. Men med en skrämmande beslutsamhet. Att jag inte längre tänker stå ut.

Ljuden. Ljuden triggade igång tankar jag aldrig varit så nära förut. Det började tidigt i våras ungefär.

En ny form av hyperakusi (ljudkänslighet) som jag inte trodde var möjlig. Ljudkänslig har jag varit sen jag var liten, men det här... Tortyr. Precis som med luktkänsligheten. 
Och nu både ock.

Jag får förklara mer om hyperakusi en annan dag, för idag är jag ändå tacksam för ett ljus i tunneln.
Nånting har släppt, jag har andats ut på nåt sätt. Hittat tillbaka.
Ljuden stör enormt, men jag vet att det faktiskt finns en (eller flera) lösning(ar), ett sätt att stå ut.

Varsågoda, lite nytt på dahliafronten, dom varken låter eller luktar, bästa sällskapet:




6 kommentarer:

  1. Jag är också glad att du kan känna tacksamhet och önskar att bägaren ska fyllas allt mer. Tänker på det där Laura Hillenbrand sa om tacksamhetens plats i livet. Har glömt, men det var fint. :-) Kramar med önskan om milda ljud idag

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!