Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 8 september 2016

Nu är det dags att prata om min dahlia förstår ni, det är hur viktigt somhelst

Jaaaaaaaaa!! Jag lyckades! Från knöl till blomma!

Inte utan min man och insektsspray och "men det var Gud som fick det att växa" som det står så passande i brevet till Korintierna. Om andlig tillväxt, men ändå.

Fatta lyckan i detta! Jag är ju inte helt i kontakt med mina lyckokänslor nu på grund av nedstämdhetens avtrubbning, men lite känner jag. Och sen när jag kommer ur mörkret så kan jag komma ifatt lyckokänslorna genom dessa bilder, bra va!

Alfred Grille heter den, och jag älskar när dahlior skiftar färg i kronbladen såhär. Nu blir jag ju såklart sugen att testa fler sorter nästa vår och hoppas att denna knöl ska klara en varsam övervintring enligt konstens alla regler. Kan botaniska så kan väl jag! Min dahliabesatthet började förresten där, i botaniska trädgården den 25 september år 2000. Kvällen då vi förlovade oss under ett träd mitt emot deras dahliarabatt. Den. Rabatten. Är. Sjukt. Snygg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!