Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

måndag 18 juli 2016

Otacksamhetsmåndag

Nej, idag summerar jag inte veckans höjdpunkter som jag är tacksam för. Jag vaknade upp med en enorm nedstämdhet och ökade fysiska symptom. Eller snarare, dom fysiska symptomen har ökat hence nedstämdhet bara av att vakna.

Så här är en lista på det som gör mig less just nu:

Att min man blivit försämrad på grund av allt slit med bilen, såpass att han nu är sjukskriven. 

Att min man bara har två veckors semester eftersom resten gått åt till bilfix.

Att vi inte kommer kunna ha semester i ordets vanliga bemärkelse eftersom jag är för sjuk att semestra.

Att min ME haft ett progressivt förlopp sen 2012 och att det ännu inte stabiliserat sig.

Att det finns ME-patienter som har progressiv ME och som inte ens kan förvänta sig att det kan stabilisera sig eller vända. Det blir sakta men säkert värre hur bra dom än reglerar sin aktivitetsnivå. Jag är så oerhört ledsen för deras skull❤️

Att jag innan 2012 hade medelsvår ME sen högstadiet.
I TRETTIO ÅR. 
Innan dess en mild-medelsvår sen 6-årsåldern. 
Och att jag klandrade mig själv som inte orkade det som andra barn orkade. Att jag tog bussen till skolan när det var cykelavstånd, satt ner under gympalektionerna för att inte svimma.
Hasade ner i skolbänken för att jag inte hade kraft att sitta upp och därmed ansågs lat och ja, ohyfsad är väl ordet.
Sov varje eftermiddag efter skolan i flera timmar och därför misslyckades med läxor.
Att jag inte ORKADE men VILLE så himla mycket.

Att jag ligger ner helt horisontellt 22 timmar per dygn. Inte halvsitter ens.

Att jag denna sommar inte kommit ut till havet än. Mitt andningshål för att orka ligga horisontellt 22 timmar per dygn resten av året.

Att jag bara åkt ut med min elscooter en enda gång hittills i år. Det var en underbar gång men just nu ger jag plats för det negativa. 





6 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!