Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

fredag 3 juni 2016

Väldigt mörklagt idag

Igår var en dag med lika mycket tryckande värme men med mycket mindre symtom än vanligt. Plötsligt händer det. Såna dagar är jag så oerhört lycklig. Det betyder inte att jag är frisk, men känslan känns frisk om man jämför med mitt genomsnittliga mående.

Jag tålde värmen, varken svettades eller hade frossa. Intryckskänsligheten var som bortblåst, det var som om jag hade inbyggda solglasögon i ögonen och som att alla ljud var en bra bit bort, det studsade runt väldigt mjukt och stressade inte hjärnan.

Jag orkade sitta upp lite mer, passade på att vila i hängmattan en bra stund och kunde titta ut och njuta av kvällssolen utan att få ont i ögonen.

Men idag blev det helknas igen, och det började redan inatt. Vaknade av minsta ljud och sov ytligt. Så jag fick ligga halva dagen i det allra mörkaste för att hjärnan skulle få vila och återhämta sig.
Jag somnade mellan två och fyra på eftermiddagen, men det kändes mer vaket än sovandes. 
Efter det var jag precis lika groggy.

Framåt klockan 6 så var jag tvungen att ta mig ner till källaren för att ta emot min nya scooter. Jag har ingen aning om den kommer funka för mina behov men det får visa sig. Orkar inte tänka på det nu. Jag fick astma av nylukten så mitt första intryck var sådär, men blandat med en känsla av att jag är glad att äntligen ha ett hjälpmedel igen som gör mig fri och oberoende. Hoppas kemikalielukterna dunstar. Hoppas hoppas hoppas.

Men, jag klev utanför på gården och kunde lukta lite på ett syrénträd några portar bort, och sommarkvällsluften var ljuvlig. Jag tål ju inte ens blomdofter, men att lukta en kort stund går bra, och ååå va mjukt och fint syrénen doftade! Jag var beredd på mycket starkare doft och lite migrän, men nejdå, det var perfekt!


2 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat hit.
    Visst är det skönt med sådana där dagar där man känner sig frisk.
    Jag håller med dig, syrener doftar ljuvligt :)

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!