Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

söndag 5 juni 2016

Nära vänner som är nära

"En sann vän visar alltid kärlek och är en broder som föds för tider av nöd" - Ords 17:17


Vi har några nära vänner som vi också bor grannar med. Dom har flera gånger erbjudit sig att hjälpa oss när det krisar och har ryckt in flera gånger. 
Otroligt fina människor som jag känner mig så lyckligt lottad över att ha fått lära känna.

Jag saknar dom så. Att kunna hänga bara, som vi gjorde förr när vi alla var halvsega och inte orkade så mycket annat än att se en film eller åka till havet för ett dopp. Eller sitta en stund och grilla på baksidan av huset, spontant och okomplicerat.

Nu klarar jag inte det ens, jag klarar knappt att ha folk på besök för att hjälpa oss när det krisar. En i taget funkar okej och om personen är tystlåten och inte behöver så mycket instruktioner.
Men det är så himla svårt att ha besök av en nära vän och inte kunna prata när personen är här för att hjälpa till. Hemtjänsten är lättare eftersom jag inte är vän med dom, det blir ju bara lite kallprat och om jag inte klarar det så är det inte konstigt alls att jag är tyst under hela deras besök.

Men en kompis liksom, som man har massa saker att prata om med (med om?), och så stänger hjärnan ner! Och om den inte gör det direkt så gör den det några timmsr senare eller nästa dag. Och dom där attackerna sen med feberfrossa i timmar...
Av att prata och ha roligt! Fast jag ligger eller halvsitter!

Den här sjukdomen är helt knäpp i huvudet. 

Igår så fick jag meddelande från några av dessa fina grannar, det är ett par som bor i vår länga men några portar bort. Vi har samma utsikt och dom gjorde oss uppmärksamma på att vi hade storfrämmande på baksidan av huset. Lycka att jag orkade ut på balkongen för att se den här fina!
Och lycka att bli ihågkommen och tänkt på fastän vår vänskap har så konstiga omständigheter!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!