Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 22 juni 2016

Har jag sagt att jag gillar vår balkong?

Ja.
Så mysigt med trätrall, vilken skillnad!

Och ljusslingor, går inte att poängtera nog hur viktigt det är.

Vår balkong är 1,60 gånger 1 på ett ungefär. Hade ju gärna haft större men det går att ligga ner på en madrass.

Fast nu får det bli lite varmare så det går att ligga på en madrass en stund efter skymning.

Myggen är borta!

Men, tror ni inte grannen ovanpå tappade en säck med jord varpå innehållet föll ner på mig när jag pillade lite med växterna? Jag blev både skrämd och smutsig. Det var inte lite skvätt bara. Utan sådär som när skatorna sprätte jord över hela golvet och alla blad blev täckta av jord.

Som tur är hade jag inte hunnit duscha innan utan var på väg att göra det men tänkte att jag kan smutsa ner mig lite först och greja med mina plantor.
Det blev mer smuts än jag tänkt och så fick jag dessutom sopa bort det värsta från balkongen. Den orken hade jag verkligen inte.
Så ihop med dusch och hårtvätt så resulterade det i feber, frossa och hemsk värk i timmar.
Min arm har dessutom en inflammation.
Har belastat den för mycket i nån månad nu sen jag bytte till en för tung kanna vid sängen som jag har till min dagliga vattenranson. Nya rörelser också eftersom vi bytt nattbord, höjden lite annorlunda och rörelserna lite förändrade för att nå kannan. Inget jag trodde skulle ge inflammerad arm liksom.

Som det kan bli.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!