Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 1 mars 2016

Oscarsgalen

Igår morse vaknade jag efter en helt okej natts sömn, vilket inte alls är självklart, till nyheten att Alicia Vikander fått en Oscar.
Jag gråter jättelätt av oviktiga och patetiska saker, men det känns gött att gråta ut lite sådär över inte alltför tunga saker, bara få va lite rörd. Och den här gången var jag så stolt så att tårarna rann eftersom Alicia är från Göteborgstrakten och jag är så otroligt Göteborgspatriotisk. Såpass att jag kan börja gråta, tydligen. (Gråter när Joel Alme sjunger IFKs låt osv. Eller vad han än sjunger. Helst i fängelse och på verandor). 

Jag grät även en skvätt när jag kollade på klippet med Leonardo DiCaprio när han mottog sitt pris. Så värd faktiskt! Och värd det för längesen. Helt otrolig skådis redan i "What's eating Gilbert Grape". Och så grät jag ännu mer när han började prata om att vi måste rädda vår planet.

Men tårdroppen som fick min gråtbägare att svämma över var när Lady Gaga sjöng "Til it happens to you". Låten är underbar i sig men detta framträdande var så otroligt starkt och mäktigt, speciellt med vicepresidentens presentation av den innan, och såklart för det tunga budskapets skull. Här är en länk till ett klipp på framträdandet:


Annars kan det vara rätt ytligt på såna galor. Och orättvist. Men vackert. Klänningarna speciellt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!