Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 3 mars 2016

Kasta tillbaka torsdagen

'Throwback Thursday', eller 'tbt', heter ju en populär tagg på bland annat Instagram, då man visar nåt nostalgiskt gammalt foto på en nostalgisk händelse.

Min torsdagsnostalgi går till Stockholm och sista gången jag besökte denna vackra stad. Jag älskar Göteborg och vill inte bo i Stockholm, men önskar det var närmare och att hälsan fanns till att resa.

Senast jag var där var våren 2012 och jag kunde knappt stå på benen. Jag visste att något var fel med min kropp men jag visste inte vad. Jag frilansade som designer och behövde nya kunder och uppdrag för att få inkomst. Jag jobbade bara 25 procent, men i kroppen kändes det som en evighet.

Så ringde AcneTV upp mig och sa att dom hittat mig och min design på nätet och undrade om jag ville komma på audition till huvudstaden för den svenska upplagan av Project Runway. Oj, det ville jag, men jag var rätt osäker på om jag ville vara med i tv sådär. Men jag behövde jobb. Fast jag orkade knappt. Hur skulle jag orka med eventuellt flera veckors intensiv inspelning och sömnad?

Satte mig på tåget och for upp. Det var surrealistiskt men kul att intervjuas. Det var alldeles underbart på Söder dom två dagarna och jag släpade mig upp på Söders höjder där det lilla pensionatet fanns som jag sov på.
Helt slut efter audition och fattade att jag aldrig skulle klara att vara med. Jag kom inte med heller, men det var kul att ens ha tänkt tanken. Och så njöt jag av att få strosa runt lite på Söder, äta risgrynsgröt till frukost på ett arbetsfik och gå genom Gamla stan på väg till stationen när det var dags att åka hem igen. Trots svår utmattning och värk i hela kroppen så minns jag mest hur mysigt allt var. Jag bara gick, som om jag gick för livet. Föga anade jag att det skulle bli min sista långpromenad.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!