Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

torsdag 3 mars 2016

Apropå Söder!

Här vill jag bo! Kanske inte jämt men ibland.

Hittade annonsen efter att jag skrev förra inlägget och blev så lycklig, jag älskar ju området och utsikten mot stadshuset! Och knäpp som jag är så skulle jag inte ändra på n å g o t. Jag ä l s k a r förfall. Lite svårstädat kanske. Förhoppningsvis mögelfritt. 
Vilken underbar o ö p p e n planlösning och o v i t t, och o m o d e r n t, lite o t r e n d i g t också. Underbart. 
Den kommer renoveras sönder nu, jag vet det.

Se så fint! (Bildkälla och fler bilder här.) Jag skulle fylla lägenheten med slitna omaka sammetssoffor i murriga färger med färgstarka tofsprydda kuddar i, tunga linnegardiner och gamla guldinramade tavlor på hästar och blomsterstilleben. Ett av rummen skulle va helt tomt men med en spegelvägg och en sån där balettstång för att kunna dansa fritt. 
Och kristallkronor i varenda rum, trasiga med borttappade kristaller, men ändå lysfungerande.
Ormbunkar på piedestaler och gröna växter  lite varstans, kanske hängandes på väggar och i taket så det ser igenväxt och övergivet ut. Kandelabrar. Järnsäng med höga gavlar och en sänghimmel i, precis, t r a s i g spets.

Det enda hela skulle vara jag och min man.








1 kommentar:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!