Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 3 februari 2016

"Om jag skriver det här så kommer jag ihåg det bättre dom riktigt dåliga dagarna"

"Jag är helt eksemfri. Helt. På hela kroppen. Inget sår, ingen böld, ingen inflammation, inga nässelutslag. Ingen klåda.
En konstig känsla eftersom det varit mina följeslagare i många många år. Mina atopiska eksem kom redan vid fyra års ålder och har bara blivit värre med åren.
Sedan barndomen har jag konstant haft eksem nånstans på kroppen, möjligtvis har det läkt ut helt ett par gånger under dessa år, och det i samband med utlandsvistelse och en perfekt kombo av sol och salt hav. Men ansiktseksemen har förvärrats av solen och just dom eksemen har varit kroniska, alltså funnits på samma område i måånga år. Helt väck nu."

Så skrev jag i augusti. Kan skriva under på det igen nu sen nån vecka tillbaka. Helt underbart såklart men eftersom jag är så less i övrigt så tänker jag inte slösa tid på att brodera ut positiviteten i detta faktum utan fortsätta va lite ömklig dagen ut åtminstone.
(Fast jag tar en massa selfies i olika vinklar och sparar och beundrar, är dessutom äntligen nöjd med håret efter klippningen för någon månad sen som blev lite för kort. Men nån centimeter till har det blivit och då är det på rätt väg mot hårsnygghet i min snäva och för tillfället överdrivet fåfänga värld.)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du åter slipper dina eksem. Hoppas de håller sig borta en längre tid nu.

    Önskar dig finaste dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Önskar dig också en fin dag <3

      Radera
  2. Vad skönt att få slippa de jobbiga eksemen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så får det gärna vara länge till! Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!