tisdag 13 oktober 2015

Sista turen med elscootern

I veckan blir jag av med min elscooter, reglerna har ändrats från att kunna använda den 1 gång i veckan till minst 3 gånger och det klarar inte min hälsa.

När jag fick beskedet så lyckades vi komma ut en sväng till botaniska och det blev en väldigt lyckad tur. Men jag har alltså hunnit ut en kort tur till med den, till skogen som ligger bakom vårt hus. Också en väldigt lyckad tur om än lite kallare än när vi var i botaniska.

Jag orkar inte längre vara upprörd över dom nya reglerna, det får bli som det blir och jag har i allafall haft glädje av den det året som jag haft den. 

Och igår gav jag mig alltså ut på en liten skogstur med te på termos, kamera, filt och några av våra vikblad att dela ut när jag träffar på folk. För det känns viktigt för mig att få dela med mig av ett positivt budskap till dom som vill. Och det var flera som tackade och tog emot, och hade jag bara orkat hade man nog kunnat samtala en liten stund också, 
men nu fick vikbladen tala för sig själv.

Den här skogen är så mysig, vi har ju bott här i många år, men det är sällan vi har orkat ut till den. Förr brukade vi åtminstone komma ut en gång varje vinter och grilla, det var en häftig upplevelse att göra det speciellt om det var mycket snö. Mitt inne i stan men ändå så avskilt!

Nästa inlägg blir nog bilder från botaniska, å så fint det var den dagen!












6 kommentarer:

  1. tråkigt de tar av Dig något Du behöver för att komma ut,
    tro hur de tänker nu... ska Du inte få komma ut alls?
    skönt Ni kunde ta en tur till både botaniska och skogen.
    kram Åsa
    naltabblovers@hotmail.com
    naltanorrlan.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom tänker nog mest på pengar. Kram på dig! <3

      Radera
  2. Tycker det är väldigt konstiga regler de har nu för tiden. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen helt fantastisk Mireille! <3 Så uppmuntrande att läsa!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!