Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 16 september 2015

Till kroppen - en dikt

Den här dikten som handlar om ME är skriven av en tjej som också kämpar med sjukdomen. Den är så fin och sätter ord på många av dom tankar som snurrar i huvudet när man försöker acceptera, anpassa sig efter och förstå karaktären på denna väldigt begränsade sjukdom.

Till kroppen

Om jag ligger här och andas, 
om jag inget annat gör.
Visst vilar du då?
Om jag blundar och stilla andas,
om jag låter bli tid och rum.
Är du med mig då?

Kan du lova mig att kämpa, 
om jag ger dig chansen?
Kan du lova mig att samla styrka, 
om jag ger dig tiden?
Snälla, lova att göra ditt bästa.
För jag ger dig mitt allt. 

Jag ligger här och andas, 
för jag vet inget annat sätt.
Det skulle vara skönt att veta,
om du kommer till din rätt.

Men jag får inget veta, 
vilken kraft som finns kvar.
Det är en konst att sluta leta, 
kunna vila utan svar.  

Tack Carolina Lindberg för att du lånar ut dina ord!



2 kommentarer:

  1. Ja, Carros dikt är verkligen fin och sätter ord på hur det känns ibland <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!