Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

måndag 14 september 2015

Mitt bloggande är som ketchupeffekten, det kommer inget alls men så plötsligt

Min vardag är ju lite tråkig. Kan jag tycka. Men ändå inte. Kan jag tycka.
Jag gillar att planera hemmet och älskar inredning, så alla dom hemska dagarna när jag inte ens orkar se mig omkring så tänker jag ut hur man skulle kunna inreda här hemma men även på andra ställen jag varit på, eller ställen jag inte varit på men sett på bild. Jag kan ju låtsas att jag är hipp inredningsarkitekt.

Sen kommer det dagar då jag, efter noga övervägande klickar hem lite nya detaljer för hemmet på nätet. Jag har även dagar då jag överväger lite för lite, men tack o lov så klickar jag inte alltid iväg mina beställningar.

Hursom. Hemmet är ju min borg, och här vill jag trivas och klara av att stå ut hela dagarna så färger, komfort och ljussättning är så viktigt. Och svårt.

Men nu orkar jag inte linda in något mer utan bara visa, visa hur mysigt vi har det och att jag är supernöjd med nya gardiner med djungel på och vår ljusslinga i vardagsrummet som äntligen har rätt ljus för min trötta hjärna. Varken för varmt eller kallt ljus, inte för mörkt och inte för ljust. Vår vackra sol har svårt att nå upp till mina ljuskänsliga krav, så här gäller det att fixa bra substitut. Ja månen var också lite väl stark förra vintern, men då var jag ju löjligt dålig. Så sjuk får man inte vara (se mitt förra inlägg om viktig konferens som handlar om dom svårast sjuka, det måste bli ändring på att folk ska lida så!).

Det var lite djungel innan dom nya gardinerna också:




Men kolla nu så ännu mer djungligt (och det solljuset klarar jag helt okej, svårt bara att ställa in):




Visst är det wowsa på dom! Hemklickade från Indiska om nu någon undrar.

Sen gillar jag denna hörna:




För övrigt har jag braiga låten Freedom med Pharrell Williams på hjärnan, så kan det gå när jag övertrasserat musikkontot i min hjärna. Men är man musikutsvulten så är man, inte lätt att lyssna lagom när man väl orkar litegrann.

Se på ljusslingan! Jag älskar den!
Det ser faktiskt starkare ut på bild, klarar knappt att titta på bilden, men helt okej på riktigt. Ellos för den som undrar!


Och den här ljusslingan har vandrat runt i hela lägenheten några år nu men nu är det kökets tur:


När jag köpte den var jag så lycklig över den att jag hade på mig den en stund. Kände mig arty och svår men orkade bara vara det i fem minuter. Men tänk vad en Ikea-ljusslinga och en mobil kan göra! 






2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!