Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 13 augusti 2015

Balkongen, torsdag den 13 augusti 2015

Jag måste komma ihåg det här ljuset, att det blir uthärdligare på sensommaren så jag vet att härda ut nästa år.
Att det blir så mjukt och fint och lugnt så att det är helt okej att sitta ute en stund klockan halv elva på förmiddagen, fast egentligen halv tio.

Sen växer ju allt så mycket mer. Och pollen är över för min del, och dom luftburna mögelsporerna verkar inte så elaka mot min allergi i år. Man mäter ju inte mögelsporerna dagligen, men varje år så förekommer det rätt höga halter från slutet av juli till början av september (Pollenrapporten)
Både astman och eksemen brukar öka rejält för mig då, mögelallergiker som jag är, men i år är jag alltså lite tåligare verkar det som.

Ser ni vilket vackert krullblad som kommit upp från begonian! Och alla andra blad, den här växten har tagit ett år på sig att börja spira! Fick skott från min väninna förra våren, men nej då, ett endaste blad har den velat hålla igång ända tills nu. Skam den som ger sig!

Note to myself: Murgröna, passionsblomma och begonian från köksbänken, that's it! Krångla inte till det på balkongen!












2 kommentarer:

  1. Vad skönt att mögelsporerna är snällare mot dig i år. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Sen med svar, ibland blir jag lite förvirrad på min egen blogg, haha. Kram!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!