onsdag 22 juli 2015

Bästa hästtjejbästisen och en nostalgitripp

Bästaste mysserien just nu är Heartland!
Inte trodde jag att jag var en sån hästtjej!
Min barndomsbästis var ju det, hon tyckte hästar var bäst och att killar var äckliga.
Jag var rädd för hästar och lekte helst med killar, förutom bästisen såklart. Och en annan tjejbästis. Anna. Finaste Anna. Vi skrattade så vi grät och nästan pinkade på oss.

Men det var minsann min hästtjejsbästis som stadgade sig först och gifte sig. Framåt tonåren var det jag som började tycka att killar var lite, hm, knepiga. Eller, jag ville vara fri, länge. Ha killkompisar men inget mer. Stadgade mig vid 30 när det kändes som att jag faktiskt var fri ändå för att jag hade hittat rätt.
Jag pratar om min käre make som just nu städar bilen för att jag ska kunna åka allergenfritt. Han är otrolig. 

Å vad jag kan sakna min hästtjejsbästis  ibland. Jag är så glad att jag hade henne, vi var så olika men hade så vansinnigt kul ihop.
Det var hemliga indianklubbar och eget språk å sånt, ni vet. Indian sa man ju då, nu vet man lite mer.
Camilla, med längsta blondaste håret jag sett. Vilket hon behållt upp till vuxen ålder, och hade kvar senast jag såg henne för kanske tio år sen.
Jag saknar Anna också, så det gör ont.

Värst vad självutlämnande detta blev, tänk vad en bästhästserie från Kanada kan göra!

Häst och bäst, det blev mycke fjortis över detta inlägg, så härligt!




4 kommentarer:

  1. Sannalilylou23 juli, 2015

    Härligt! Jag ville vara hästtjej men lyckades aldrig riktigt. Hängde i stallet ett tag, men var blyg och rädd för den allmänna attityden där inne. Samt jobbig belysning osv. Även liiite läskigt, tanken på att kunna bli sparkad om man råkade gå för nära bakom en pålle. Men själva ridandet var underbart! I framtiden ska jag ha massa hästar och leva Canadawesternserieliv. <3<3<3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!