tisdag 5 maj 2015

Jag tror jag behöver gråta ikapp med regnet

Jag grät floder igår. Det kommer att komma idag också.

För när jag inte riktigt kan andas på grund av pollen då får jag lite panik. Regnet tar inte bort pollen så mycket som man skulle kunna tro eller vilja.

När till och med mulet är för ljust för min hjärna, då känns det tungt.

Jag älskar ljuset, regnet, solen, grönskan och livet. Varför kan inte min kropp också göra det? Snälla, ge mig ett litet uns av friskhet tillbaka. 
Ta mig till havet igen.


5 kommentarer:

  1. Sara Boberg06 maj, 2015

    Men kära du vad jobbigt det låter. Usch, förstår om du vill gråta med regnet. Inga ord kan egentligen trösta eller ge lindring men jag tänker på dig och sänder kramar i massor till dig. ♡♡♡♡

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig, det är inte kul när det känns så jobbigt att andas. Kram finaste du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla, ja du kämpar ju också med astman, kram <3

      Radera
  3. Ja, usch. Nu är det tufft på pollen fronten. :( Idag kom regnet till oss så jag hoppas att det ändå ska bli liite lättare. Hoppas det blir en kort pollensäsong. Kram <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!