Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 18 februari 2015

Sjukersättningsväntan

Det är snart två år sen nu som jag ansökte om full sjukersättning och fick avslag av Försäkringskassan. Uppe i Kammarrätten nu och hoppas innerligt på rättvisa.

Jag orkar inte strida mer för det jag har laglig rätt till. Det är så absurt. Vem vill inte jobba om man har hälsan?
Hur kan Försäkringskassan tycka att dom vet bättre än mina läkare som har fullt sjå med att plåstra om mig och som jag knappt har styrkan till att besöka?





7 kommentarer:

  1. Jag hoppas också du får din ersättning nu, är ju inte klokt att det får gå till så här. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla <3 Nej, det är helt galet.. Men det visste vi ju redan.

      Radera
  2. Jag hoppas verkligen Du får den ersättning Du har rätt till.
    Jag fick väldigt bra hjälp från min fackliga ombud, har Du någon som hjälper Dig?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Ja, vi har en jurist, och min väninna som gått igenom samma kamp hjälper oss också.

      Radera
  3. Åh så jag hoppas med dig! Det är för sorgligt med alla dessa orimliga strider.
    Kram, och heja att du visar eksemen. Jag önskar bara att du slapp besvären av dem.

    SvaraRadera
  4. Tack för Din snälla kommentar <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!