Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

lördag 3 januari 2015

Läkarsamtal en lördag, why not?

När en läkare som borde ringt för flera veckor sen hör av sig en lördag och ber om ursäkt och dessutom har påtagliga provsvar att komma med som verkligen visar att jag haft anledning att må så kasst som jag gjort dom senaste månaderna, ja då är jag beredd att förlåta.

Det är som det är, det funkar inte alltid och man blir inte alltid lyssnad på och jag hade sluppit lida så länge som jag gjort om vården reagerat snabbare, men nu är nu och då tar vi det härifrån.

Jag har magsår. Rejält. Inte stressmage. Och det visste jag ju.
Dessutom är det den sorten som orsakas av helicobacter pylori, och då räcker inte magsårsmedicinen så långt. Man måste bli av med bakterien, annars kommer såren tillbaka och kan börja blöda.

Och ja, mina förvärrade eksem och extrem klåda som började i samma veva som magen började krångla kan mycket väl hänga ihop, det bekräftade läkaren. Även det håravfall som började i samband med detta. Håravfall gör ju inte ont, men jag har verkligen undrat vad det är som händer i min kropp.

Magsår är ingen kul grej. Inte ens för en i övrigt någorlunda frisk människa. Men för mig som redan är sängliggande pga svår utmattning blir det ju sju resor värre. Jag menar, jag fick ju dropp när jag var som svagast för att jag inte kunde äta eller dricka på grund av kraftigt illamående och magsmärtor!

Nu blir det antibiotika, och det är väl inte det roligaste eftersom jag är känslig för det, men just nu finns ingen annan utväg så jag hoppas det ska funka och att magsåret försvinner en gång för alla.




4 kommentarer:

  1. Jag fortsätter att vara lite putt å dina vägnar om det är ok, det där kunde hon ha hört av sig om för flera veckor sedan! Men bättre sent än aldrig! Bra med riktigt svar och riktig medicin. Provar du ut probiotika kinesiologiskt så får du säkert bra skydd mot antibiotikan också. Är det nåt mer man ska tänka på?
    God bättring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppskattar visad putthet å mina vägnar! Men sådär är det ju, är man kvinna och har fibromyalgi eller ME som diagnos i journalerna så tas inte symptom på allvar direkt. Ja, inte för män heller för den delen, det finns det ju tragiska exempel på.
      Jag kommer stötta med probiotika och så hjälper min TKM-terapeut mig också med örter som ska hjälpa magen efter en antibiotikakur. Hon är van med sånt. Så ska jag fortsätta äta snälla saker, typ candidadiet. Och så ska jag se en massa Lilla huset på prärien med min man. Det dödar dom sista resterna av helicobactern har jag hört :D

      Radera
  2. Låter absolut inte klokt på en enda fläck... fattar inte att läkarna gör sånna misstag. Förhoppningsvis blir Du piggare om magen får läka. kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!