torsdag 22 januari 2015

Hur mår min mage egentligen?

Jag har inte velat uppdatera än hur det gått med magen efter antibiotikakuren, det känns lite tidigt.
Jag vet liksom inte än hur det gått, om helicobactern utplånades helt eller om såren är på väg att läka.

Det känns lugnare i magen, och jag fick bara en endaste biverkning av antibiotikan och det var en slags sur metallsmak i munnen, och det stod med som den vanligaste biverkningen på en av dom två antibiotika jag åt.

Jag är så otroligt nöjd att jag klarade kuren, för det är ju såklart en liten belastning på kroppen och speciellt tarmarna.

Om en månad ska jag gå igenom gastroskopi för att se hur såren läkts, om helicobactern är borta och även kolla så jag inte har cancer. Klart jag oroar mig lite för det, eftersom helicobacter ökar risken för det, speciellt om såren varit i magsäcken, som hos mig.

Jag är inte orolig för själva gastroskopin, jag har gjort det förut och upplevde det inte alls jobbigt. Men jag ska väl inte vara alltför kaxig, jag är ju i sämre skick nu, men det ska nog gå bra. Jag tänker inte planera in något annat närmsta veckan före eller efter undersökningen, för det lär ju motsvara ett pass på gymmet för mig med ME-mått mätt.

Som förra inlägget beskriver är jag allmänt sänkt nu på grund av sorg, och det påverkar såklart magen även om jag kanske håller på att bli fri från magsåret. Så jag kan inte ropa hej än, men jag tror ändå att det är på rätt väg.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!