Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

söndag 14 december 2014

Köp vackra armband till förmån för barn och unga med ME!

Dom här vackra armbanden är broderade i hardangersömnad av en en bekant till mig som också har ME. Vi träffades på À la London i maj när vi båda ställde ut våra alster till förmån för barn med ME. Jag ser ju smycken i allt, och fick genast en idé om hur man skulle kunna göra armband av dom bokmärken hon broderat. Jag testade att göra några stycken för att se hur designen skulle bli och det blev kanonfint, så nu är en liten produktion igång. Tyvärr klarar jag inte att göra det själv, men det känns kul att ha varit med på ett litet hörn och klurat på design. Jag hade redan material hemma så det var bara att skicka det till brodösen som fortsätter med monteringen av smyckesdelarna så det blir ett armband. Dom har alla en reglerbar kedja som gör att dom passar flera storlekar.

Nu går dessa armband att beställa via en sida på Facebook som heter I & U & ME och där all försäljning av hantverk går till barn och unga med ME via patientföreningen RME. Klicka här så kommer ni dit! Och om ni inte har Facebook så kan jag försöka vidarebefordra beställning ändå, skriv i kommentaren här nere isåfall! Men sidan är öppen för alla att kika in på, även om man inte har FB.

Jag har själv köpt två stycken redan, och en av dom har jag pimpat med lite nitar. Svårt att välja färg, alla är helt underbara! Jag älskar dom!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!