onsdag 31 december 2014

Jag mår lite bättre, och så måste det helt enkelt fortsätta

Så här skrev jag på ett socialt nätverk för några dagar sen (bara ett par dagar efter förra inlägget):

Känns konstigt att skriva detta, men jag har haft en hyfsad dag.
En sån här hyfsad dag betyder så mycket för psyket, för att orka kämpa vidare.

Jag somnade och sov en hel natt utan vidrig klåda, dessutom med ett leende på läpparna eftersom jag hann se första snön innan jag slocknade.

Jag vaknade utan en massa upprivna sår på kroppen som annars under flera månader gjort att vi fått byta sängkläder hela tiden.
Jag behövde inte börja dagen med hjärtmedicin, utan hjärtat slog lugnt och fint.

Jag har ätit okej idag, utan att magsåret gett sig till känna, och jag vaknade utan det fruktansvärda illamåendet som gjort mig sällskap i flera månader.

Dessutom fick vi spontanbesök av två herrar från församlingen, jag orkade hänga med i samtal, kunde halvligga i soffan och hjärnan säckade inte ihop efter bara några minuter. Vi drack te och dom berättade mysiga saker från vårat predikoarbete och så bad dom en personlig bön tillsammans med oss.
Idag tålde jag t o m lite dofter, annars brukar vi inte kunna ha folk här om dom inte är helt parfymfria. Det var en extra speciell upplevelse, att återigen tåla lite dofter.

Sen kunde jag och min man även sova en härlig eftermiddagslur, en sån som känns som att batterierna laddas om. Det hör inte heller till självklarheterna hur trött kroppen än är.

Jag har längtat efter en sån här dag länge nu, och är så tacksam för den.
Nu hoppas jag på lite mer snö i dagarna för då ska jag minsann ta min nya trapphiss ner och gå ut på baksidan av huset och slänga mig i snön!

Och så har jag mått sen dess. Lindrigare symptom som gjort att kroppen kunnat vila och slappna av. Ljuvligt!

Så här vackert har vi idag när jag tittar ut från vår balkong! Ljuset , dimman, dropparna och den vackra trollhasseln från min mans föräldrahem, i förgrunden, gör det så sagolikt!




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!