Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 10 oktober 2014

En kortvarig förkylning, hoppas jag

Just nu är jag så vedervärdigt sjuk att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Min allergi och klåda är så vidrig att jag inatt vaknade efter bara två timmars sömn och gick ut på balkongen för att svalka klådan av den kyliga luften. Just då önskade jag bitande vinterväder med minusgrader, men tyvärr var det alltför milt. Men jag orkade ju inte sitta upp heller, så det var väl lika bra. Tillbaks till sängen och påfyllnad av antihistaminer och klådstillande. Till slut somnade jag om på morgonkvisten.

Idag är en förkylning dessutom i full gång, en klassisk med ont i halsen och snuva, fast utan feber.
Allergin och klådan förvärras ju av infektionen, så jag hoppas bara att allt ska va över eller lite lugnare inom några dagar.

Härom kvällen var det fullmåne, och vackert molnigt som gjorde att ljuset från månen strilade fram så fint. Dessutom kunde jag se hela skådespelet direkt från sjukbädden utan att behöva flytta på mig. I den stunden kände jag oerhörd lycka och tacksamhet över att kunna ha den möjligheten, att överhuvudtaget orka titta trots att ljuset var rätt starkt, för dom allra svårast ME-sjuka klarar inte ens månskenet.







3 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!