lördag 16 augusti 2014

Snälla sommar kom tillbaka, fast lite mindre het

Jag längtade efter svalka men vill ändå inte att sommaren ska vara över.
Min värsta sommar någonsin. Men lite bättre mående än i vintras.
Nyansskillnader.

Denna sommar fick jag flytta till ett annat rum i lägenheten, där ljuset inte var så starkt, och där jag kunde vädra utan att få in grannarnas cigarettrök eller parfymmoln efter duschning (jupp, så eländigt känslig är jag).
Och min man, min hjälte, fick sätta upp mörkläggningsgardiner för att stänga ute både hettan och ljuset för att jag skulle få lite lugn och ro.

Men snart är jag tillbaka till ordinarie sovrum, då ljuset blivit mindre intensivt och dofterna inte sprids så mycket (regn, och vind åt rätt håll) och grannen förhoppningsvis fryser för mycket för att röka länge.

Nytt överkast i sovrummet att längta till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!