Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

lördag 16 augusti 2014

Från en dag då jag kunde njuta av Slottsskogen



Först åkte jag färdtjänst, där jag kunde ha med min elrulle, fram till skogen, och sen körde jag in dom sista 500 metrarna själv för att vara med en stund vid vår församlings informationsvagn. Det är verkligen inte ofta som jag kan vara med i evenemang som min församling har, och jag saknar det enormt. Förr var jag engagerad i den uppsökande verksamhet vi har och jag hade bibelkurser med folk som var intresserade av att lära sig mer om bibeln. Så nu när jag kan vara med på ett enkelt sätt känns det så bra. Våra informationsvagnar står uppställda i städer runtom i världen och är ett bra sätt för att andra ska kunna ta den information dom vill ha. Vi har flera böcker och broschyrer på olika språk ståendes på vagnen. Det började som ett test i New York för ett par år sen och eftersom responsen var så bra så utökades denna kampanj till hela världen. Här finns ett videoklipp som visar hur det började i NY.

Jag satt och vilade på min elrulle medan folk gick förbi och kikade nyfiket på vagnen som stod bredvid. Om någon har några frågor så är det lätt för mig att hänvisa till vår hemsida jw.org som har svar på det mesta gällande vår tro och hur vår verksamhet fungerar. Eller så hjälper den 'medsyster' eller 'medbroder' som står med mig den dagen. 

Det var så mysigt för vi träffade 'bröder' och 'systrar' från andra sidan jordklotet, "down under", som promenerade förbi och som kände igen ’budskapet’. Dom visade bilder på hur dom också står vid informationsvagnar i sin stad utanför Sydney, och vi hann att byta Instagramnamn också, så nu följer vi varandra där!

Efter det så hälsade jag på pingvinerna, sälarna och grönskan. Å, vad jag älskar Slottsskogen!
Sen jag flyttade till Göteborg -97 har jag bara orkat göra det ett fåtal gånger och med mycken möda trots att jag mått lite bättre än nu. Tänker på alla läkare som tyckte att promenader skulle få mig att må bättre, och det provade jag gång på gång men blev svårt sjuk i flera dagar efteråt, varje gång. Men så långt som till sälarna eller pingvinerna kom jag nästan aldrig, så nu var det en obeskrivlig lycka att kunna göra det! Azaleadalen har jag bara besökt två gånger innan och nu kunde jag köra ända upp till den lilla svarta bron. Längtar till våren då allt blommar där igen!



























8 kommentarer:

  1. Åhh så skönt och roligt för dig att få komma ut lite. Och så härligt för dig att kunna deltaga i din församlings evenemang. Har haft studier med några Jehovas vittnen när energin har tillåtit. Är inte ett vittne själv men gillar att läsa och försöka lära känna Gud. Är fortfarande vän med dom jag studerade med och ser hur dom älskar att deltaga och göra saker för sin tro. Mina döttrar har även kompisar som är vitten. Så jag tror jag kan förstå lite hur viktig denna dag var för dig. Och så vill jag tacka för dina hjärtat du gav mig på Anjas blogg, den om självmord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Så roligt att du hittade hit!❤️ Vad glad jag blir av att höra att du känner till vår verksamhet, och att du förstår hur mycket den betyder för mig! Glad att mina hjärtan nådde fram, förstår att du har det kämpigt. Om du vill får du gärna maila mig på design@ateranvand.nu Många styrkekramar!❤️❤️❤️

      Radera
    2. Åhh vad kul, har skickat iväg ett litet mail. :-)
      Kram <3<3<3<

      Radera
    3. Har svarat nu!❤️

      Radera
  2. Är glad för Din skull att Du orkade, klarade av att kunna delta. Så skönt det finns hjälpmedel som fungerar.
    Jag hoppas Du inte ska behöva må alltför dåligt nu efteråt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!❤️ Ja, jag är så glad över att jag äntligen fått en elrulle så att jag kan komma ut nångång ibland!
      Kram❤️

      Radera
  3. Tack för att Du bryr Dig om, ja tack jag vill gärna veta lite om boken Du nämnde.
    detta var inte mitt första besök hos Osteopaten, jag har reagerat nästan varje gång men inte blivit så här dålig. Jag tror jag har varit dit omkring fem gånger sedan 1 april. Hittade inte Din mailadress... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. design@ateranvand.nu
      Kram!❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!