Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 20 maj 2014

Luften gick ur mig

Jag är med rullstol. Och sen haglade alla möjliga känslor över mig.



För nu måste det ju få plats också, och plockas i och ur bilen, och det måste ju min man göra. Som redan måste göra allt annat. Och som själv har ett snävt aktivitetskonto pga samma supertråkiga sjukdom.

Han gör allt med glädje, ibland lite frustration, men mest glädje, jag vet det. Men tankar om att jag är belastande och ivägen sköljer över mig just nu och det är väl så det är.
Man måste nog gå igenom en sån fas. Älta och prata om det med varandra. Men han är trött nu min kära man, jag vet det. Det är så många praktiska saker som ska lösas och saker som inte klaffar. Bilfixargrejer. Filter till ventiler här hemma. Knäppa remmar på mina skor till exempel. Varför tog jag dom? När ska jag vänja mig vid att allt inte funkar som det ska längre?



En dag i taget sa han, en dag i taget tar vi. Och så njuter vi av det intensivt gröna därute, vår vackra skog som vi ser genom nyputsade fönster. Tack hemtjänsten.




4 kommentarer:

  1. Förstår det där med känslor som ramlar över en...

    Jag tror att man först kan acceptera och glädjas över ett hjälpmedel först då nyttan av det överskuggar det meckiga med det hela om du förstår...så det tar tid och det måste det få göra!

    Det gröna ni njuter av - jag trodde på allvar först att fotot föreställde en tavla! Så vackert!

    Skickar en kram med hopp om att rullstolen snart ska betyda avlastning och glädje för dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord!❤️ Vi är så tacksamma för vår fina utsikt, speciellt som vi är så bundna till hemmet. Kram!

      Radera
  2. Det där med alla känslorna på en och samma gång känner jag igen.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också snart får rätsida på kavalkaden av känslor som ett nytt hjälpmedel kan innebära! Kram Cecilia❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!