Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

söndag 11 maj 2014

Hur det känns att kunna njuta av dagen

Det kan jag inte ens beskriva, men här kommer ett litet försök och bilder från vår lilla utflykt igår.

Min underbara man och riddare tog med mig på en biltur till vackra Hisingen och Kungälv. Först köpte vi garn för min man tyckte det var nödvändigt att jag ska ha det nu när jag orkar knyta lite vänskapsarmband.

Att jag ens orkade välja garn, såå tacksam.



När vi väl hade gjort det så kändes det okej att åka vidare och se om man kunde ta en kaffe nånstans, och det gjorde det i fina Kungälv.
En liten söt familj har precis öppnat café, Mormors dagar, vid kullerstensgatorna i samma hus som dom bor. Dom hämtade sojamjölk inne i huset så att vi skulle kunna dricka varsin cappuccino, supergulligt!
Solen sken och jag kunde sitta någorlunda bra en liten stund och blicka ut över det harmoniska lilla torget.









Idyll!

Sen åkte vi hemåt men stannade till vid ett favoritställe längs med vägen som heter Ragnhildsholmen. Här skulle jag vilja sova under bar himmel och bara ha stjärnorna som tak. Man kan ju alltid drömma. Vi var här i somras och jag kunde gå en liten bit då och fick se en underbar utsikt över älvarna som flyter förbi.
Efter denna hårda vinter trodde jag inte att jag ens skulle orka åka bil dit, så lyckan var enorm igår. Jag kom bara några meter från parkeringen med rullatorn, men det var vackert även om vi inte fick nån utsikt.

Jag plockade maskrosor och så blåste vi maskrosfallskärmar. Känns som att vi därmed invigde sommarn!



















Alltså molnen denna dag!





5 kommentarer:

  1. De här bilderna är så otroliga så att det känns som att jag var med! Tack! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, va roligt att du kände så! Vi får ju låna lite av varandras lite bättre dagar, eller dagar då man har möjlighet att se lite mer. Man kan verkligen resa med bilder tycker jag!❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!