lördag 10 maj 2014

Bloggvila

Har bloggvilat lite. Det behövs ibland helt enkelt.

Men jag kommer att skriva igen och jag har lite roliga saker att berätta. På måndag är det nämligen internationella ME-dagen och då händer det grejer som jag är lite inblandad i.

I förra blogginlägget berättade jag om att vi skulle få fikagäster och att jag var lite nervös inför det. Den natten var den värsta på jag vet inte hur länge och det berodde på att jag hade under dagen fått i mig mat som jag inte tål. Plågsam natt minst sagt. Så jag kraschade innan vi ens hann ha gäster och upplevde hela onsdagen i en extrem dimma. Vi ställde inte in något utan min man fick hålla ställningarna så gott det gick plus att vi fick hjälp av några av våra vänner att hålla i det hela.
Det var inte någon 'vanlig' fika nämligen utan ett litet öppet hus för vår församling och för dom som är ute i volontärarbete under dagarna.
Eftersom det var en rejält regnig dag så kom det inte så många, utan det blev ett litet mysigt gäng som värmde sig med kaffe, te, kakor och frukt. Trots rejäl dimma så njöt jag i hjärtat av att se alla dessa underbara människor och få kramar och klapp på kind.

Magen är återställd tack o lov och jag har vilat skönt i ett par dagar nu. Så idag blev det glass från vår nya fina glassmaskin, och oj så gott det blir när det inte blir is i glassen! Bananer, kokosmjölk, kakao och pepparmyntsolja och, tadaa! Mums!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!