Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 28 april 2014

Björken exploderar, och just i Göteborg av alla ställen

Ljusbehandling idag. Nässelfebern och nässelutslagen håller i sig.
Svårt att veta om ljusbehandlingen hjälper eller stjälper, men vi prövar sakta, sakta.
Björkpollenhalterna är värre än på tjugo år här i stan, så det är nog inte konstigt att kroppen är helt galen. Det är inte många minuter jag befinner mig utomhus under dagen, men det räcker.

Idag fick jag på mig en batikhippieklänning och flera olika armband varav ett av dom, det med stora glaspärlor, är gjord av min kära systerson.
Å, vad jag älskar honom.







5 kommentarer:

  1. Bling är friskvård!
    Fantastisk klänning! Superfina skor också! Jag har så svårt att motivera för mig själv varför jag ska köpa skor, jag ligger ju ändå mest på soffan och de få gånger jag ger mig ut behöver jag nåt varmt och stadigt, men jag får börja tänka på skor som friskvård istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, tackar! Jag har så svårt att motivera mig att inte köpa skor. Jag fattar inte riktigt att jag inte kommer använda dom så mycket. Ofta faller jag in i "jag borde unna mig" vilket är helt fel med tanke på att jag redan har för mycket skor. Men dessa är loppisfynd och tänkte att det är bra för miljön att köpa dom. Haha. Men livet är helt klart lite roligare med blingbling och skor, och roligt är lika med friskvård!

      Radera
  2. Fint! Jag är batikhippie idag istället. :-) Tänk om du hade fått hem ljusbehandlingen istället för att behöva ge dig ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, jag ska få det till hösten! Äntligen kan jag se fram emot den mörka årstiden trots eksemförsämring. Jag hittade det när jag läste på om mina andra hjälpmedel jag ännu inte fått men kämpat för. Det visade sig att stora sjukhuset i stan kan förskriva en UVB-lampa på remiss. Det visste inte min hudläkare om ens, men nu har hon remitterat : ) Tur att Google finns...
      <3

      Radera
  3. Åh så bra! Grattis! För med tanke på de 23 sängliggande timmar i snitt förstår man ju att en sån vecka som den senaste, med flertimmarsutflykter, tar oerhört på krafterna...

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!