lördag 19 april 2014

Lite gråt idag också, men blandat med fina känslor

Gråtmild idag också. Det kan hänga ihop lite med att jag försöker trappa ner på en medicin som inte är bra för mitt hjärta.
Den ordinerades för några år sen för att jag skulle bli lite piggare, innan läkarna visste att jag har ME. Jo, jag vaknade upp, men samtidigt stressade den kroppen och tillslut blev det bakvänt. Den är hemskt jobbig att fasa ut, det blixtrar rejält i huvudet varvat med att det domnar precis som om jag får stötar. Så det lär ta tid att gå av den, men förhoppningsvis kommer hjärtat att bli lugnare av det.

Det kan va lite tufft att solen skiner så starkt när jag ändå inte kommer ut. Det är skönare med regn när det känns såhär. Fast idag börjar myskänslorna komma tillbaka. Igår var jag ledsen över lite garn och idag är jag glad över det lilla jag kan göra med garn. Att jag kan knyta efter ett mönster och även komma ihåg mönstret utantill. Det känns stort.
Och jag gillar ju ändå solstrålarna som kikar in genom persiennen, lite grann iallafall.




Och så är jag otroligt fascinerad av tulpanen som jag fick i måndags och som nu öppnat sig. Kanske att tulpanen börjar bli en favoritblomma över alla andra. Förr hann jag inte se tulpanerna, inte som jag ser dom nu.
















Min käre make är jätteförkyld, stackarn. Vi blir rätt sårbara då. Det blir ändå han som måste laga lite mat och sköta om mig. Jag vill ju att jag ska kunna sköta om honom. Såna känslor kan va rätt förkrossande, att jag inte är kapabel till det. Han förväntar sig aldrig det, han tycker helt och fullt att han är den som ska sköta om mig, han vill det, och klagar aldrig.
Just därför, jag vill ju finnas för honom också, kunna ge tillbaka.
Ikväll har vi en liten dejt i vardagsrummet, då planerar vi att krypa ut från varsitt mörkt rum för att kolla på nån mysig dokumentär eller en bra film. Tur att vi har tre rum iallafall, mitt i vår sjukdomsmisär. Vi behöver kunna stänga av på varsitt håll ibland för riktig vila. Speciellt nu när maken hostar rejält.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!