Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 26 mars 2014

Två roligheter på en och samma dag, minst

Besök av favoritbebis nummer ett. Snart ett år och klok som en jag-vet-inte-vad-man-ska-säga för att poängtera det tillräckligt väl. Och urgullig.
Det kan smärta lite att jag inte orkar hålla honom så mycket eller orkar leka nämnvärt, för jag älskar verkligen att leka med barn. Men en pytteliten lek som vi introducerade förra gången han var här har tydligen eskalerat och blivit ännu roligare. Jag fick se prov på vidareutvecklingen idag.
Den går helt kort ut på att peta bebis på näsan och då ler han jättestort och smilgroparna kommer fram samtidigt som han skelögt följer fingret tills den nuddar näsan. Som när Bambi får en fjäril på näsan.
Jag minns inte alla turer förra gången, men jag petade på min näsa och på hans näsa, han petade på min och till slut blev det en spontan petning näsa mot näsa, med initiativ från honom. Då blir man ju bara överlycklig!
Den där leken har alltså fortsatt hemmavid med bebis och föräldrar och idag fick jag alltså se fortsättningen med lite nya turer. Jag är hemskt lättroad när det gäller barn och tröttnar aldrig på deras fantasifulla påhitt och tilltag.

Medan finfamiljen fortfarande var kvar här så damp posten ner på hallgolvet med en present från en annan liten pojk. Han är några år äldre än bebisen som var på besök idag, och har precis skrivit sin första bok. Den fick jag ett exemplar av! Vilket privilegium, första upplagan och allt, direkt från författaren!
Vi hann till och med att läsa den för besökande bebis som tyckte den var jättebra.

Å, vilken fin dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!