Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 26 mars 2014

Time Is On My Side

Jag är ju svårt insnöad på mekanik och trasiga saker. När jag jobbade som smyckes- och modedesigner så hade jag en kollektion som hette "Time Is On My Side" och som bestod av smycken gjorda av gamla urverk. Jag tyckte namnet på kollektionen var så passande, för jag hade äntligen hittat 'hem', jag hade tiden med mig, jag hade hittat ett yrke som jag kunde jobba med hemifrån och inom ramarna för den arbetsförmåga jag då hade. Trodde att jag hade.
Och det var kul, en underbar tid med mycket bekräftelse och roliga uppdrag. Mest gillade jag när jag fick ha kurser och workshops med barn och ungdomar i att skapa med återanvänt material. Lyckan i deras blick och ansikte när dom, kanske för första gången, skapat något eget som dom kunde ha på sig eller ge bort i present!

Nu är det som det är, men kollektionen ligger inte nere bara för att jag gör det. Jag hann inte sälja av allt innan jag blev sjuk och det skulle kännas bra om det gick att visa eller sälja återstående delar av kollektionen i syfte att lyfta fram sjukdomen ME. På nåt sätt sprida kunskap om den och att få in en slant till forskningen. Det skulle jag tycka om. Jag väntar på rätt tillfälle. För själv kommer jag ju inte att kunna göra något rent fysiskt, så det måste lösa sig på något annat sätt.
Vi får se.

Tiden får utvisa.

Rubinerna är kvar!

Armband med kugghjul



Halsband med kugghjul

4 kommentarer:

  1. Hittade hit via ME/CFS :)
    Vilka fina smycken! Jag hade för massor av år sedan ett favorithalsband som var gjort av svart elkabel och en massa muttrar, brickor och packningar :)
    Mvh
    Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du hittade hit!❤️ Och roligt att du gillar smyckena😊 Det låter snyggt det halsbandet, helt i min smak👍 Har några halsband med gamla rostiga muttrar också, älskar rost!

      Radera
  2. Är just nu mest för rostfritt ;D
    (Precis fått nya, fina höftproteser :p)
    Annars är rostrött vackert..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ja dom får ju gärna vara rostfria. Hoppas det ska funka ok med dom! ❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!