Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 24 mars 2014

Paris, je t'aime



Vår bröllopsdag för tre år sedan och en av världens vackraste byggnader.

Det här var året innan jag blev kraftigt försämrad, men redan här var kroppen utsliten.
Vi ville åka tilbaka till Paris redan samma höst, men då var det för sent. Kroppen hade sagt ifrån och även om jag inte hade kraschat helt så var jag för sjuk för att åka. Jag visste ju inte varför jag var så sjuk, jag trodde det var min kroniska nässelfeber som ställde till det, men jag blev bara sämre och mer utmattad ju mer tiden gick. På vintern efter Parisresan gjorde jag ett sista ryck för att försöka jobba mina 25 procent men jag kom efter hela tiden och det ena symptomet efter det andra kom upp. Det slutade med en smäll och sensommaren 2012 kom jag inte längre upp ur sängen annat än korta stunder och dagar för att sen återigen bli liggandes med svår utmattning. Det var då jag började fundera vad som hände med kroppen och en utredning började göras som ledde fram till diagnosen ME. Och där är jag nu.

Jag är oändligt tacksam för att vi ändå hann göra denna resan på vår tioåriga bröllopsdag. Och att vi höll ut i den långa kön för att komma upp i Eiffeltornet.

Paris, vet du, jag älskar dig.

(Om du inte ser klippet så går det att se den HÄR.)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!