torsdag 13 mars 2014

När inte ens fingrarna orkar

Det blir några bilder bara, och några få ord. Hjärnan håller på att stänga ner.

Idag, en vecka efter kraschen fick jag komma till min kinesiska läkare på akutbesök. Hon vågade inte behandla annat än med två olika nålar i örat. All meridianpuls var svag. Vet dock inte om själva utflykten bara gjorde det värre och om nålarna isåfall gör någon skillnad.

Trodde solen skulle stärka men det blev för mycket. Vi stannade till vid svärfars grav och jag satte mig ned i gruset en stund. Direktkontakten med planeten Tellus var efterlängtad och annorlunda från madrassen därhemma. Det fick kosta. Känslan var underbar.

Måste. Tro. Att. Jag. Återhämtar. Mig.

Måste.












2 kommentarer:

  1. Hans Edgren13 mars, 2014

    Du kommer att bli bättre. Måste. Det skall jag se till. Ger mig inte.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!