Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

söndag 23 mars 2014

Efterlängtad eftermiddagssömn

Å hur ljuvligt det är att kunna sova middag! Inte alls en självklar grej hur utmattad man än är med denna sjukdom.
Men denna eftermiddag sov både jag och min man som små grisar. Och jag vet hur skönt grisar sover eftersom jag haft en som husdjur. Lilla Ebba, sötnosen.
Minns att vår tillvaro mest gick ut på att sova, hon och jag. Och japp, hon sov med mig.. Omöjligt att lära en envis gris att sova nån annanstans. Så fort jag vaknade så gick hon också upp, inte en sekund innan, och så fort jag gick och lade mig så lade hon sig bredvid.

För övrigt börjar det knoppas lite här och var bland krukväxterna. Älskar tecken på uppvaknande efter vinterns långa dvala.




2 kommentarer:

  1. Så skönt att ni fick en gemensam tupplur. Jag håller med om att det känns som en högvinst (och samtidigt ett bevis på extra utmattning) att kunna somna dagtid. Jag har alltid haft svårt för det, men gjorde det senast i lördags efter den alltför påfrestande dagen.
    Hoppas det blir fler tupplurar. Och många knoppar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma Cecilia!❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!