Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 20 mars 2014

Alla borde ha blommor och titta nära



Är ju så förtjust i småsaker nu förtiden. När världen krymper så får man upptäcka det lilla, dom små detaljerna, och jag är tacksam att jag faktiskt orkar ta in det. Jag har ju varit sjuk hela livet men utan att veta varför. Inga redskap har funnits för att leva livet efter just denna omständighet. Det blev alltid en ond cirkel av stress över att försöka nå en massa mål som var uppsatta. Så trött som jag var kunde man bara inte va. Då måste man försöka aktivera sig ändå, skolan skulle ju gås igenom, efter det var det dags för jobb och vuxenliv. Så jag gjorde allt det där, upp till en viss gräns, och släpade alltid efter. Jag hann aldrig se detaljerna. Det vackra i det lilla. Allt var ju en kamp för att hålla sig vaken för att klara av förpliktelser.
Men nu när jag blivit så mycket mer försämrad så har en helt ny värld öppnats på nåt sätt. Sånt där som jag bara läst om att andra svårt sjuka är med om. Att dom uppskattar livet än mer på nåt sätt. Fattade inte hur dom kunde tycka det när dom hade det så kämpigt. 
Men man måste kanske studsa mot botten först. Iallafall i detta samhälle. Men det borde inte få vara så. Ingen borde få studsa mot en botten. Och alla borde få upptäcka det lilla, det vackra innan det gått för långt.

Och alla borde ha blommor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!